کمیته های انجمن

کمیته تدارکاتی و پشتیبانی:
تهیه اقلام  و وسایل مورد نیاز انجمن .
 

تجهیز سالن های برگزاری مجمع و نشست از حیث سخت افزاری و نرم افزاری .
 

 تهیه اقلام و ملزومات مورد نیاز جهت برگزاری دوره های کشوری ( منظور : دعوت از انجمن های شهر ها و استان های دیگر ).
 

 تامین سرویس ایاب و ذهاب و پذیرایی .
 

تمهید مقدمات لازم جهت عقد قرار داد با کلیه ی شرکت ها و سازمان ها و ... در خصوص حمایت مالی از انجمن .
 

 جذب منابع مالی و تجهیزاتی از اعضاء ، مردم و مسئولین و نهادهای مربوطه .

 

 پیش بینی تجهیزات لازم برای برگزاری فعالیت ها .
 

 تهیه برنامه زمانبندی همایش ها ، تامین گروه های اجرای برنامه ، تامین سخنران و برنامه ریزی برای اجرای مراسم تجلیل و اهدا لوح و کلیه ی امور مربوط به دعوت از مدعوین .
 

آماده سازی محل همایش ها و تزئین آن .
 

 فراهم آوردن زمینه استقرار راحت میهمانان .
 

 تهیه و تدارک صوت مناسب برای همایش ها .
 

 تعیین محل استقرار فیلم برداران و عکاسان .
 

 فراهم آوردن زمینه استقبال مناسب از میهمانان .
 

 تدارک فضای مناسب برای پارک وسای نقلیه .
 

 آماده سازی بسته های فرهنگی .
کمیته حقوقی:
 

اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پاسخ به ابهامات و شبهات حقوقی و قانونی پیش آمده برای انجمن.
 

پاسخگویی به منتقدان و دفاع حقوقی از سلامت انجمن و مجریان و دست اندر کاران آن.
 

طرح دعاوی در مراجع قضایی علیه اشخاص حقوقی و حقیقی در خصوص تخلفات و ..... .
 

مستند سازی از روند تخلفات احتمالی اعضای اصلی و عمومی هیئت مدیره.
 

گرد آوری، تنظیم و تدوین مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با امور صنفی و توزیع آن بین اعضاء.
 

اجرای وظایف محوله از سوی مدیرعامل انجمن و ارائه گزارش به آن .

 
 
کمیته رفاهی:
شناخت امکانات ، نقاط قوت و ضعف و بررسی راه های تقویت و رفع آن ها .
 

تهیه و تنظیم برنامه های تسهیلات مالی ، ورزشی و اجتماعی برای اعضای انجمن .
 

پیگیری قرارداد های پوششی بیمه برای اعضای انجمن .
 

تشکیل شرکت تعاونی مصرف برای اعضاء ( به منظور افزایش انگیزه و ارتقای رضایت اعضاء )
 

ارائه تسهیلات حضور تمامی اعضاء در همایش ها و نمایشگاه های مختلف گردشگری .
 

فراهم آوردن امکانات و تسهیلات استفاده از فضاهای اقامتی دیگر استان ها برای اعضای انجمن . ( با تبادل نظر بین اعضای انجمن های مختلف ).
 

هماهنگی برای مشارکت اعضای انجمن در بازدید های نمادین ( برای مثال بازدید از خانه سالمندان و ... ) سرکشی و عیادت از اعضای انجمن که دچار سانحه شده اند و حضور در مراسم جشن ؛ یا ترحیم وابستگان درجه یک اعضای انجمن و صدور اطلاعیه.
 

 

 
کمیته آموزش:
بررسی مستمر و ارزیابی عملکرد روش های مورد اجرا در امر آموزش راهنمایان گردشگری ، پلیس راهنما ، کاشان گشت و ..... .


برنامه ریزی و تدوین طرح و مجموعه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی جهت آموزش اعضاء .
 

برنامه ریزی جهت برگزاری و ارائه دوره های آموزشی یا گردهمایی ها و همایش های گردشگری .
 

تعیین و توجیه مسئولین آموزشی .
 

انجام مطالعات ، تحقیقات و ارائه طرح های آموزشی در خصوص اتخاذ راهکارهای موثر در راستای مشارکت حداکثر اعضاء.
 

برنامه ریزی و هماهنگی جهت تهیه متون آموزشی لازم به منظور آموزش راهنمایان و ... در زمینه گردشگری .
 

تهیه بانک اطلاعات اعضاء براساس نوع مهارت .
 

بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و ارائه راهکارهای مناسب برای انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه .
 

بررسی و پیشنهاد الگوهای مختلف  نیاز سنجی ، اجرا و اثر بخشی دوره های آموزشی .
 

فراهم سازی محتوای مطالب مورد نیاز برای انتشار .
 

برگزاری انواع دوره ها ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی .
 

بکار گرفتن طرح های جدید در آموزش ( بنر ، تراکت ، پوستر و CD ).
 

برگزاری بازدید های علمی .
 

تدوین بروشور و کتابچه آموزشی .
 
کمیته تحقیق و پژوهش:
ارائه اخبار ، برنامه و اطلاعات گردشگری برای پشتیبانی از سایت انجمن .
 

تعیین اولویت های پژوهشی براساس نیاز سنجی های انجام شده به منظور بهرهوری و ارتقای انجمن .
 

برگزاری سمینارهای تحقیقاتی مناسب با نیاز اعضاء .
 

بستر سازی جهت دسترسی مناسب به تجربیات محققین ، مولفین و مترجمین بکمک اعزام اعضاء جهت شرکت درکنگره های داخلی و یا حتی خارجی .
 

انتشار فصلنامه های علمی – پژوهشی و همچنین خبرنامه کمیته پژوهشی جهت اطلاع رسانی .
 

پیشگیری از اجرای طرح های تحقیقاتی مغایر با قوانین و اخلاق ملی .
 

هماهنگ ساختن زمان تعلیم و تحقیق در انجمن (بوسیله همکاری با کمیته آموزش) .
 

پیشنهاد چگونگی استفاده اعضای انجمن از نتایج تحقیقات برای ارتقای کیفیت آموزش .
 

تهیه قرارداد طرح های تحقیقاتی ( تنظیم نهایی و تایید آن به عهده اعضای اصلی هیئت مدیره ، مخصوصا خزانه دار می باشد ).
 

تدوین سامانه پژوهش و به روزرسانی اطلاعات طرح های تحقیقاتی .
 

گزارش گیری از مقالات معتبر ( انگلیسی زبان و یا ... )
 

تعریف درصد تاثیر برای اعضاء و محققان و اعلام افراد برتر.
 

بررسی ، علم سنجی هر یک از اعضاء طبق فرمول زیر :

 

   تعداد مقالات فرد در سال جاری / تعداد کل مقالات ارجاع شده به انجمن در سال جاری * 100

 

 
کمیته  آمار و اطلاعات:
 تمهیدات لازم به منظور ارتقاء کیفی و کمی اطلاعات آماری و تهیه نرم افزارهای معتبر آمار گیری در زمینه گردشگری.
 

بررسی نواقص، مشکلات و پیشنهادات ارائه شده در خصوص پرسشنامه های آماری و همچنین نحوه پخش پرسشنامه ها و شیوه تدوین آن ها.
 

ایجاد بانک اطلاعات گردشگری جهت دریافت، ثبت و پایش آمار و اطلاعات گردشگری.
 

اعلام هر گونه اطلاعیه یا پیام های آماری انجمن از طریق جراید و سایت های خبری.(در صورت صلاحدید اعضای اصلی هیئت مدیره).
 

بررسی و تصویب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت های آماری.
 

شناسایی تنگناها و مشکلات آماری و تعیین روش های رفع آن.
 

شناسایی نیاز های اطلاعاتی مدیران گردشگری و آمارهای مورد نیاز برای برنامه ریزی.
 

پردازش، تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری و تدوین گزارش تحلیلی از وضع موجود فعالیت های آماری حوزه های گردشگری.
 

تمهیدات لازم برای تسهیل اطلاع رسانی و ارائه آمارهای تولید شده حوزه ها به کاربران آماری .
 

جمع آوری آمار های ثبتی و تهیه ، تدوین و انتشار آمارنامه شهرستان کاشان در قالب یک چارچوب سازگار و واحد با استفاده از تعاریف و مفاهیم استاندارد شده در مرکز ملی آمار ایران.
 

ایجاد سیستم اطلاعات جغرافیایی (پایگاه اطلاعات آماری بر پایه GPS ).
 

تهیه و بروز رسانی نقشه های شهر کاشان (بر پایه اطلاعات گردشگری).
 

تهیه اطلاعات آماری و تدوین آن ها بر پایه نیاز های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهرستان کاشان .
 

تهیه آمار ماهانه ، شش ماهه ، سالانه از فعالیت های گردشگری و سازمان های مجری در این زمینه .
 

تهیه گزارش عملکرد و نمودار های شاخص از فعالیت های گردشگری بر حسب آمار بدست آمده .
 

پردازش ، تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری .
 

پیشنهاد طرح های آماری مورد نیاز .

 
کمیته روابط عمومی:
برنامه ریزی و تدوین راهکارهای نوین تبلیغاتی به منظور جلب مشارکت حداکثر اعضا در انجمن .
 

دریافت گزارش عملکرد انجمن و انعکاس آن در مطبوعات داخل شهری .
 

برنامه ریزی و تنظیم کلیه ی مصاحبه های مطبوعاتی داخل شهری به منظور اطلاع رسانی و ارائه اخبار از روندفعالیت های انجمن .
 

بررسی سایت ها و کسب آخرین اطلاعات گردشگری و بررسی راهکارهای موجود برای همکاری با سایر انجمن ها .
 

تهیه CD  های آموزشی ، ( با همکاری دیگر سازمان های مجری در زمینه گردشگری یا به صورت مجزا ) .
 

تهیه و نشر بولتن مرتبط با فعالیت انجمن . ( قبل از نشر باید به تایید اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل برسد ).
 

ارسال پیامک انبوه برای اطلاع رسانی به اعضاء .
 

تهیه و تدارک پوستر ، پلاکارد و بنر های تبلیغاتی .
 

پوشش تصویری مراسم و فیلم برداری از همایش ها .
 

توزیع و جمع آوری اطلاعات بین اعضاء .
 

نظر خواهی و ارزیابی همایش ها از نظر شرکت کنندگان .

 

انعکاس فعالیت ها ، برنامه ها و طرح های انجمن به اعضاء از طریق :
 

برپایی نمایشگاه.
 

انتشار نشریه داخلی در چارچوب قوانین مصوب.
 

 تهیه عکس ، اسلاید و فیلم از فعالیت های انجمن و ایجاد آرشیو سمعی و بصری ( برای استفاده در طرح راهنمای الکترونیک ).

 

ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی .
 

تهیه تقویم مناسبات برحسب شهرستان کاشان ( تولد مشاهیر و ... ).
 

تهیه شعار برای همایش ها .
 

طراحی کارت های شناسایی عوامل اجرایی همایش ها .

 

 توضیح : تمامی کمیته ها موظف به اجرای وظایف محوله از سوی مسئول کمیته ها و ارائه گزارش به وی هستند و هر کمیته موظف است هر یکسال یکبار نسبت به تهیه بولتن اقدام نماید .

hits1968بازدید


سفره خانه سنتی عباسی کاشان